sport tippek

2011. március 23. 12:00 - lambert

Totókulcsos játékra infó

 
Kedvas Olvasó!
 
Olvasóim közül voltak akik még nem szereztek jártasságot a totókulcsok 
világában. Azoknak ajánlom ezt az interneten felfedezett információt
amely segítséget nyújt a totókulcsok szerkesztéséhez és használatához. 
 
Üdv: Lambert
 


 
Az alábbiakban ismertetem az általam készített totókulcsok fajtáit.
Megértésüket egy-egy példával is megpróbálom elősegíteni.
 
 
 
  1. Normál totókulcsok :
 -------------------------
 
 Ezek a kulcsok háromesélyes és kétesélyes meccsek eltalálását segítik.
 Teljesítményüket tekintve lehetnek 1, 2 vagy 3 hibásak, ami azt mutatja meg,
 hogy az adott kulccsal megjátszott háromesélyes és kétesélyes meccsek közül
 maximum hánynak az 'el nem találását' engedélyezzük, azaz a kulcstól 12, 11
 vagy 10 találatot várunk el. Tehát az 1 hibás kulcsok 12, a 2 hibásak 11, a
 3 hibásak pedig 10 találatot garantálnak. Ehhez természetesen a fix tippek-
 nek is be kell jönniük, amihez ezen kulcsok nem tudnak segítséget nyújtani.
 
 A kulcsokkal csak a 13 főmérkőzést szokták variálni, mert a +1-es meccs e-
 redménye csak telitalálatnál számítana, amit a kulcsok általában nem garan-
 tálnak. Ezért van az, hogy egy 1-hibapontos kulcs 12 találatot garantál, nem
 13-at, ahogy az a 13+1=14 meccs alapján logikusnak tűnne.
 
  Példa a normál totókulcsok használatára :
  Egy elképzelt totóműsor 13 főmérkőzéséből 5-nek a végeredménye biztosnak
  tűnik ( fix tippek ), 3-nak az eredménye teljesen bizonytalan, azaz bárme-
  lyik csapat nyerhet, de döntetlen is elképzelhető ( háromesélyesek ), a
  maradék 5 meccs mindegyikén pedig kétféle eredmény valószínű, pl. 1-es vagy
  x, ha az otthon játszó csapat egy kicsivel erősebbnek tűnik ( ezek lesznek
  a kétesélyesek ). Legalább 10-es találatot szeretnénk elérni, ezért egy 3-
  hibás kulccsal játszunk.
  Az ennek megfelelő kulcs tehát :
 
                              3 háromesély + 5 kétesély
                       alap     háromhibapontos kulcs
                       tipp     9 tipposzlopon 360 Ft
                      ----------------------------------
                       1x2        1 1 1 x x x 2 2 2
                       1x2        1 x x 1 x 2 1 2 2
                       1x2        1 x 2 1 x 2 2 1 1
                       1x         1 x 1 1 1 1 x x x
                       1x         1 x 1 1 1 1 x x x
                       1x         1 x x 1 x 1 x 1 1
                       1x         1 x 1 x 1 x 1 1 x
                       1x         1 x 1 x 1 x 1 x 1
 
  Ez a kulcs hibátlan kétesélyesek és fixek esetén legalább 1 db 10-es talá-
  latot garantál. A 11-es esélye 43%, a 12-esé 10%, a 13-asé 1%.
 
  Természetesen 2 vagy 1 hibás kulcsot is választhatunk, hogy 11-es vagy 12-
  es találatot garantáltan elérjünk, de ezek több tipposzlopot igényelnek,
  így megjátszásuk is többe kerül.
 
 
 
  2. Vezetéses totókulcsok :
 ----------------------------
 
 A normál kulcsok a háromesélyeseknél és kétesélyeseknél egyforma súllyal ke-
 zelik az 1, x, 2 illetve az 1, x tippeket, holott a fogadó általában nagyobb
 esélyt ad valamelyik tippnek. Ebben az esetben használhatók a vezetések.
 Például egy FTC-UTE meccs háromesélyes, de egy FRADI-szurkoló esetleg több
 esélyt ad az 1-esre mint az x-re vagy a 2-esre, ezért az ő tippje erre a ta-
 lálkozóra : 1x2, 1-essel vezetve. Ez azt jelenti, hogy a kulcsban ennél az
 alaptippnél az 1-es fog legnagyobb számban szerepelni, az x és a 2-es csak
 kevesebb oszlopon fog megjelenni.
 A vezetéses totókulcsok teljesítményét a normál kulcsokhoz hasonlóan lehet
 1, 2, 3 hibapontosként értékelni, de itt még külön meg kell adni azt, hogy
 ezt a hibapont-garanciát hány vezetés eltalálásánál nyújtja a kulcs.
 
 
 
 
  Példaként az előző normál kulcs vezetéses változatát mutatom be :
  Tegyük fel, hogy a 3 háromesélyes és 5 kétesélyes meccs mindegyikén az 1-es
  tipp a legvalószínűbb. Ekkor azt mondhatjuk, hogy ezen a nyolc meccsen leg-
  kevesebb négy hazai győzelem, azaz 1-es lesz, de hogy melyik ez a négy ta-
  lálkozó, azt nem tudjuk. Ezt a problémát oldja meg az alábbi vezetéses to-
  tókulcs, amely most kéthibás lesz :
 
                              3 háromesély + 5 kétesély
                       alap      kéthibapontos kulcs
                       tipp    17 tipposzlopon, 680 Ft
                      ----------------------------------
                       1 x2       11111111111xxx222
                       1 x2       11111111111x22xx2
                       1 x2       111111xx222x11112
                       1 x        11111x1x11111x1x1
                       1 x        11111xx11111x1x11
                       1 x        111xx11111x111111
                       1 x        11x1x1111x1111111
                       1 x        1xxx1111x11111111
 
  Ez a kulcs 4-5 vezetés eltalálása ( a kulcsban 1-es, az igazi tippben per-
  sze x vagy 2-es is lehet ) esetén legalább 11 találatot hoz, 6 jó vezetés-
  nél minimum 4 db 11-est, 7 jó vezetésnél minimum 12-est, 8 jó vezetésnél
  pedig telitalálatot hoz, de még 3 jó vezetés esetén is 10-est garantál.
 
 A vezetéses kulcsok egyik fajtája az ikervezetéses kulcs, amikor a vezetés
 nem egy, hanem két tipp kiemelését teszi lehetővé. Természetesen ez csak a
 háromesélyeseknél lehetséges. Például, ha az említett FTC-UTE meccsre 1x2 a
 tippünk, de valószínűbbnek tartjuk az 1-est és az x-et, mint a 2-est, akkor
 az alaptippünk a következő lehet : 1x2, 1x-re vezetve. Ebben az esetben a
 kulcsban ennél az alaptippnél körülbelül egyforma gyakorisággal szerepel az
 1-es és az x, de kisebb számban fordul elő a 2-es tipp.
 
 A vezetéses és ikervezetéses kulcsok további finomítását teszik lehetővé a
 csoportosított kulcsok. Ezeknél a variálni kívánt meccseket több csoportba
 sorolva a csoportokra külön-külön adhatjuk meg az eltalálni vélt vezetésszá-
 mot. Az előző vezetéses kulcs példáját tovább gondolva például két csoportra
 oszthatjuk a nyolc alaptippet, az első csoportba kerülhet például 2 hárome-
 sélyes és 3 kétesélyes, a másik csoportba pedig a maradék 1 háromesélyes és
 2 kétesélyes. Ezekre a csoportokra külön adhatjuk meg a valószínűleg eltalá-
 lásra kerülő vezetések számát, például az első csoport 5 alaptippjéből 3 ve-
 zetés eltalálására vállalkozunk, a második csoportban pedig 1 vezetés elta-
 lálását tartjuk biztosnak. Ekkor még meg kell adnunk, hogy ezen feltételek
 teljesülése esetén 1, 2 vagy 3 hibapontot engedélyezünk a kulcsnak, és máris
 elkészülhet a csoportosított vezetéses kulcs.
 Hogy miért jobb a csopotosított kulcs az egyszerű vezetéses kulcsnál?
 Azért, mert a több feltétel megadása miatt jobban variálható a kulcs, így
 kevesebb oszlopot kell megjátszani, vagyis a befizetés is kevesebb lesz, és
 az elgondolásainkat is a lehető legnagyobb mértékben veszi figyelembe ez a
 fajta kulcs.
 
 
 
  3. Oszlopszám-fixált totókulcsok :
 ------------------------------------
 
 Az eddigi kulcsoknál a tippek és a találat-elvárások határozták meg, hogy
 hány oszlopot vesz igénybe az alaptippre készített kulcs, ami nem biztos,
 hogy pénztárcánknak megfelelő befizetést jelent. Ezt próbálja kiküszöbölni a
 fix-oszlopszámú kulcs olymódon, hogy ebben az esetben az alaptippünkön kívül
 nem a találat-elvárásunkat adjuk meg, hanem azt, hogy mennyi pénzt szánunk a
 kulcs megjátszására. Ekkor azonban minél kevesebb pénzt szánunk a kulcs meg-
 játszására, annál kisebb %-ban hoz 10-es, 11-es, 12-es vagy 13-as találatot,
 tehát 100%-ban nem garantálja a találatokat. Ennek ellenére a kis összeggel
 játszók részére csak ezek a kulcsok jelenthetnek megoldást a háromesélyesek
 és kétesélyesek nagyobb számban való megjátszására.
 
 
 
 Az oszlopszám-fixált kulcsoknál lehetőség van az alaptippek százalékos mega-
 dására is. Tehát a már többször említett FTC-UTE meccsre a szokásos 1, 1x,
 1x2 vagy 1x2, 1-essel vezetve, stb. tippek helyett a következőképpen is meg-
 adhatjuk alaptippünket : az 1-es esélye 50%, az x esélye 30%, a 2-esé pedig
 20%. Ezek után a kulcsban ilyen arányban fognak szerepelni az 1-es, x, és 2-
 es tippek. Ezzel ez a kulcs a lehető legnagyobb mértékben figyelembe veszi a
 meccsekre adott esélylatolgatásunkat.
 
Lehetőség van a bemutatott kulcs-fajták kombinálására is. Ezzel teljessé válik
az alaptippek, a találat-elvárások és a befizetés nagyságának lehető legjobban
való összehangolása, saját igényeinkhez igazítása.
 
Egy ilyen egyedi kombinált kulcsra mutat példát a következő eset :
 
 Egy hétvégi totóműsorban van öt olyan meccs, amelynek az eredménye szinte
 biztosra vehető, ezért ezeket egy csoportba soroljuk, és ennek a csoportnak
 minden meccsét 1x2-re vesszük, 1-es vezetéssel, és azt mondjuk, hogy az öt-
 ből négy vezetés biztosan bejön (bármelyik négy).
 Van ezenkívül hat mérkőzés, amelyre szintén vannak vezetés-tippjeink, de e-
 zekből már csak három vezetés-találatra vállalkozunk (bármely három lehet).
 A maradék két meccsre nem tudunk semmilyen tippet adni, ezek maradnak három-
 esélyesek, vezetés nélkül.
 Ez már elegendő egy totókulcs összeállításához, de még egyéb kritériumokat
 is meghatározhatunk. Pl.: a 13 mérkőzésből 2 vagy 3 nagy meglepetés lesz,
 amit a kulcsokban a 2-es jelöl; 3 vagy 4 pedig kisebb meglepetés, például
 az 1-essel vezetett meccs x lesz; a két tiszta háromesélyes meccsből nem
 lesz mindkettő 2-es; a 6-7-8. meccsből az egyik 1-es lesz, a másik x, a har-
 madik pedig 2-es; az első és második csoport 11 mérkőzésén összesen 7 vagy
 8 vezetés-találat lesz, se több, se kevesebb;
 ... és még sok ehhez hasonló feltételeket szabhatunk meg egyazon totókulcs
 előállításához, de arra figyelni kell, hogy a feltételek nehogy kizárják
 egymást ( Pl.: legalább 8 vezetéstalálat legyen és legalább 7 meglepetés; ez
 kizárja egymást, mert nincs 15 mérkőzés összesen ).
 
 
 
------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
Ha még így sem teljesen világos a totókulcsok használata: egy egyszerűbb példa
 
 
 
Alaptippünk:
 
 1. 1x2
 2. 1
 3. x2
 
 4. 1
 5. 1x2
 6. 12
 
 7. 1
 8. x
 9. 2
 
10. x
11. x
12. 2
13. 1
 
+1. 1
 
Ez tehát 2 háromesély, 2 kétesély, 9 fix (+1 nem számít a kulcsoknál).
 
 
 
A hozzá való kulcs:
 
1x2   11xx22
1x2   1x21x2
1x    1x1xx1
1x    1xx1x1
 
Másképp:
 
        1.oszlop  2.oszlop  3.oszlop  4.oszlop  5.oszlop  6.oszlop
1.sor      1         1         x         x         2         2
2.sor      1         x         2         1         x         2
3.sor      1         x         1         x         x         1
4.sor      1         x         x         1         x         1
 
 
 
Alaptippünk az 1. meccsre "1x2", tehát vesszük a kulcs első sorát,
ez lesz a szelvény első sora:
 
           1         1         x         x         2         2
 
Alaptippünk a 2. meccsre "1", tehát itt nincs más dolgunk, mint
végig beírni az 1-eseket, ez lesz a szelvény 2. sora:
 
           1         1         1         1         1         1
 
Alaptippünk a 3. meccsre "x2", tehát vesszük a kulcs első kétesélyes
sorát (vagyis a kulcs 3. sorát), az 1-esek helyére behelyettesítjük
az alaptipp (x2) első tippjét (x), az x-ek helyére pedig az alaptipp (x2)
második tippjét (2), így tehát a következő lesz a szelvény 3. sora:
 
           x         2         x         2         2         x
 
Alaptippünk a 4. meccsre "1", tehát itt nincs más dolgunk, mint
végig beírni az 1-eseket, ez lesz a szelvény 4. sora:
 
           1         1         1         1         1         1
 
Alaptippünk az 5. meccsre "1x2", tehát vesszük a kulcs 2. sorát
(az első háromesélyes sort már felhasználtuk, ezért most a 2.
háromesélyes sor jön), ez lesz a szelvény 5. sora:
 
           1         x         2         1         x         2
 
Alaptippünk a 6. meccsre "12", tehát vesszük a kulcs 2. kétesélyes
sorát (vagyis a kulcs 4. sorát), az 1-esek helyére behelyettesítjük
az alaptipp (12) első tippjét (1), az x-ek helyére pedig az alaptipp (12)
második tippjét (2), így tehát a következő lesz a szelvény 6. sora:
 
           1         2         2         1         2         1
 
Az alaptipp most már csak fixeket tartalmaz, ezért ezeket símán
beírjuk, ezek lesznek tehát a szelvény további sorai:
 
           1         1         1         1         1         1
           x         x         x         x         x         x
           2         2         2         2         2         2
 
           x         x         x         x         x         x
           x         x         x         x         x         x
           2         2         2         2         2         2
           1         1         1         1         1         1
 
           1         1         1         1         1         1
 
Összességében tehát a következőképpen kell kitölteni a szelvényt:
 
           1         1         x         x         2         2
           1         1         1         1         1         1
           x         2         x         2         2         x
 
           1         1         1         1         1         1
           1         x         2         1         x         2
           1         2         2         1         2         1
 
           1         1         1         1         1         1
           x         x         x         x         x         x
           2         2         2         2         2         2
 
           x         x         x         x         x         x
           x         x         x         x         x         x
           2         2         2         2         2         2
           1         1         1         1         1         1
 
           1         1         1         1         1         1
 

 

6 komment
sport tippek
süti beállítások módosítása